Görev Tanımları

Eğitim Koordinatörü: Gazi Üniversitesi Çocuk Gelişimi Araştırma ve Uygulama Merkezi (ÇOGAUM) Müdürü'nü

SKS Daire Başkanlığı: Gazi Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığını,                                  

İktisadi İşletme: Gazi Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı İktisadi

İşletmesini,

İktisadi İşletme Müdürü: Gazi Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı İktisadi İşletme Müdürünü,

Anaokulu; Gazi Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Birimi Anaokulunu Anaokulu Müdürü: Okul Öncesi Eğitim Birimi Anaokulu Müdürünü

Öğretmen: Anaokulunda görevli öğretmeni,

Psikolog: Anaokulunda bulunan çocukların uyum ve sosyal sorunlarının giderilmesinde rehberlik eden kişiyi,

Sağlık Personeli: Çocukların sağlık kontrollerinin yapılmasından sorumlu olan kişiyi,

Yardımcı Öğretmen: Anaokulu yardımcı öğretmenlerini,

Yardımcı Personel: Anaokulu yardımcı personelini,

Tam Gün Eğitim: Günün sabah ve öğleden sonraki bölümlerini kapsayan eğitimi,

Veli: Anaokulunda eğitimine devam eden çocuğun anne ve babasını, vasisini ya da yasal sorumluluğunu üstlenen kişiyi,

Çocuk: Anaokulundan okul öncesi eğitim hizmeti alan 36-72 aylık çocukları

Güvenlik Görevlisi: Çocukların ve Anaokulu binasının güvenliğinden sorumlu güvenlik personelini ifade etmektedir.

 

 

İdare Kurulunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları;

(1) İdare Kurulu, Okul Öncesi Eğitim Biriminin en yüksek seviyede yetkili ve sorumlu karar organıdır. Rektör tarafından görevlendirilecek eğitim öğretimden sorumlu Rektör Yardımcısı başkanlığında, Genel Sekreter ya da Genel Sekreter yardımcısı, SKS Daire Başkanı, ÇOGAUM Müdürü ve İktisadi İşletme Müdürü olmak üzere 5 (Beş) kişiden oluşur.

(2) İdare Kurulunun görev, yetki ve sorumlukları şunlardır:

a) Okul Öncesi Eğitim Biriminin yönetimi ve İşleyişi hakkında, Eğitim programının oluşturulması, Personel ihtiyacının belirlenmesi, Anaokulunda yapılacak eğitimsel çalışmaların ve araştırmaların yürütülmesi, özel eğitim gereksinimi fark edilen çocuklar İçin yapılacak düzenlemeler gibi konularda genel ilke kararlarım alır.

b) Uygulamaya yönelik öncelikleri belirler, gerekli düzenlemeleri yapar.

c) Anaokuluna kabul edilecek çocukların kabul şartlan ve öncelikleri ile anaokulunda uygulanacak olan ücretleri belirler.

d) Anaokulunda çalıştırılacak olan personelin İşe alma şartlarını belirleyerek, uygun görülen personelin işe alınmasına karar verir.

(3) İdare kurulunun çalışma esasları şunlardır:

a) İdare Kurulu; İdare Kurulu Başkanının yazılı veya sözlü çağrısı üzerine ayda bir defadan az olmamak üzere toplanır. İdare Kurulu Başkam göreceği lüzum üzerine, İdare Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırabilir,

b) İdare Kurulu en az üç üyenin katılımıyla toplanır. Toplantılara ait gündem, İdare Kurulu Başkanı tarafından belirlenir. İdare Kurulu üyeleri gündeme ilişkin önerilerde bulunabilir.  Kararlar katılanların salt çoğunluğuyla alınır. Alınan kararlar Karar Defterine yazılır,

c)Anaokulu Müdürü, oy hakkı olmaksızın İdare Kurulu toplantılarına katılıp görüş ve önerilerde bulunabilir. İdare Kurulunun sekretarya iş ve İşlemlerini Anaokulu müdürü yürütür.

 

 

Eğitim Koordinatörünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

(1) Eğitim koordinatörü, ÇOGAUM Müdürü'dür, Rektör tarafından üç yıl süre İle görevlendirilir, Görev süresi dolan eğitim koordinatörü yeniden görevlendirilebilir.

(2) Eğitim koordinatörünün (ÇOGAUM Müdürü) görevleri şunlardır:

a) Erken çocukluk eğitimi alanındaki yenilikleri takip ederek anaokulunun programını günceller, programın uygulanmasını denetler ve takip eder.

b) Plan ve etkinliklerin eğitim programlarına göre hazırlanmasında ve uygulanmasında öğretmenlere rehberlik eder ve öğretmenlerin çalışmalarını denetler.

c) Eğitim ve yönetimin kalitesini yükseltmek, verimini artırmak ve bu konuda sürekli gelişimi sağlamak için anaokulunda gerekli araştırmaları yapar, eğitimle İlgili gelişmeleri izler ve sonuçlarını değerIendirir.

d)Anaokulunun Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı ile koordinasyonunu sağlar.            

e) Anaokuluna başladıktan sonra özel eğitim gereksinimi fark edilen çocukların durumunu değerlendirir ve yapılabilecek eğitimsel düzenlemelere ilişkin önerileri İdare Kurulunun onayına sunar.

f) Anaokulunda yapılması planlanan bilimsel araştırmaları anaokulu müdürü ile birlikte onaylar ve uygulamaları takip eder,

g) Anaokulunda görev yapan öğretmenler için ihtiyaç duyulan konularda hizmet İçi eğitim çalışmaları düzenler ve bu çalışmalara liderlik eder,

h) Anaokulundaki iç koordinasyonu sağlamak için düzenli toplantılar yapar ve gerekli durumlarda İdare Kuruluna görüş bildirir.

İ) Aile eğitim ve katılım çalışmalarının planlanmasında ve yürütülmesindeki sürece danışmanlık yapar.

j) Müdür ve eğitim uzmanı ile birlikte anaokulunda görev alacak kısmi zamanlı öğrencileri seçer.

k) Stajyer öğrencilerin anaokuluna kabulü ve staj eğitimleri İle İlgili düzenlemeleri yapar.

l)Yılda İki kez (Şubat ve Ağustos ayları) anaokulu İle İlgili eğitim raporu hazırlar ve: İdare Kuruluna sunar.

m)Anaokulunda görev yapacak müdür, öğretmen ve yardımcı öğretmenlerin kabulü için yapılacak sınavda sınav heyetini oluşturarak sınavı yapar.

 

İktisadi İşletme Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

(1) İktisadi İşletme Müdürünün görevleri şunlardır;

a) Anaokulunda sunulan hizmetlerin aksamadan yürütülmesi İçin gerekli planlamaları yaparak personelin sevk ve İdaresini sağlar.

b) Anaokulunda gıda güvenliği sistemlerinin uygulanmasını, personel ve hizmet yeri hijyeni ile yarı mamul ve mamul maddelerin korunması, sağlığa uygunluk ve sanitasyonunun sağlanması için gerekli tedbirleri alır.

c) Mal, malzeme ve hizmet alımı ve yapım işleri ile ilgili harcamaları gerçekleştirir. Demirbaş ve sarf malzemeleri muhafaza ettirir, stok kontrollerini yapar veya yaptırır.

d) Vergi, fon, aidat, prim ve benzeri mali yükümlülükleri süresi içinde yerine getire ek, kamu idareleri ve diğer kuruluşlarla yapılan yazışmalarda Okul Öncesi Eğitim Biri ini temsil eder.

e) Anaokulunda tutulması zorunlu defter ve evrak ile öğrencilere ait dosyaların Anaokulu eliyle tutulmasını sağlar.

f) Anaokulu ücretlerinin tahsilini sağlayarak, zamanında ödenmeyen ücretlerle ilgili asal takibi yapar veya yaptırır.

g) Anaokulunda görevli personelin özlük işlerini takip eder.

h) Anaokulu ücretlerinin belirlenmesinde İdare Kuruluna öneride bulunur.

 

Denetim Kurulunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları:

 (1) Denetim Kurulu, Akademik veya İdari Personel arasından Rektör tarafı dan görevlendirilen 2 (iki) kişi ve her bir sınıftan veliler tarafından belirlenecek, bir veli olmak üzere oluşturulur.

(2) Denetim Kurulunun görevleri şunlardır;

a) Anaokulunda uygulanan yemek menüsü, sınıfların tertip ve düzeni, hizmet yerlerinin hijyen ve düzeni, gıda güvenliği ve hijyeni gibi hususlarda ani denetimler yapmak.

b) Denetim sonrasında İdare kuruluna rapor sunmak.

 

 

Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Anaokulunda Görevlendirilecek Personel

(1) Anaokulunda, yukarıda belirtilen yönetim organlarının dışında;

               Anaokulu Müdürü

               Eğitim uzmanı,

               Öğretmenler,

Yardımcı öğretmenler,

               Yardımcı hizmet elemanları görevlendirilir.

 

Anaokulu Müdürü

(1) Gazi Üniversitesi Eğitim Birimi Anaokulu müdürü, üniversitelerin Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programından veya Çocuk Gelişimi lisans + pedagojik formasyon eğitimi almış, 2-5 yıl alanda deneyimi olan tercihen okul öncesi/çocuk gelişimi lisans eğitimine ek olarak okul öncesi /çocuk gelişimi lisansüstü programından mezun Olmuş kişilerdir. Eğitim koordinatörü, yardımcılarından birisini mesul müdür ya da müdürün görevlerinden sorumlu anaokulu koordinatörü olarak görevlendirebilir,

(2) Gazi Üniversitesi Anaokulu müdürü; kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, program ve emirlerle belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.

  1. Müdürün Eğitsel Görevleri:
    1. Anaokulunun eğitim plan ve etkinliklerinin hazırlanmasında öğretmenlere rehberlik eder, hazırlıklarını inceler, planlarım imzalar, çalışmalarını denetler ve eğitim koordinatörünün onayına sunar.
    2. Eğitim uzmanı ile birlikte Anaokulunun eğitim programlarım yürütülebilmesi için gerekli Olan eğitim materyallerini belirleyerek, eğitim koordinatörünün onayına sunar ve gerekli onaydan sonra tedariki için İktisadi İşletme Müdürlüğüne bildirir.
    3. Aile eğitim ve katılım çalışmalarında eğitim koordinatörü ve eğitim uzmanı ile iş birliği yapar.
    4. Özel eğitim gereksinimi olan çocukların eğitimi için gerekli düzenlemeleri yapar,
    5. Anaokulunda yapılması planlanan bilimsel araştırmaları eğitim koordinatörü ile birlikte onaylar ve uygulamaları takip eder,
  2. Anaokulu Müdürün İdari Görevleri
    1. Anaokulunun işletilmesinde ve yönetilmesinde SKS Daire Başkanlığı İktisadi İşletmesi ile koordinasyonu sağlar.
    2. Anaokulunun işleyişinin düzenli yürütülebilmesi için gerekli evrakları tutar.         
    3. Çocuklara ilişkin kayıtların yapılmasını sağlar,
    4. Anaokulunun işleyişine yönelik güncellenen yönetmelik ve yönergeleri takip eder ve personele duyurur,

     e) Anaokulu personelinin performans değerIendirmesinde eğitim koordinatörü ile İş birliği       içinde çalışarak personel ile ilgili iş ve işlemleri yürütür,

      f) Anaokulu bina ve tesislerinin kullanımı, bakımı, temizliği, iç ve dış güvenliğinin    sağlanması yönünde ihtiyaçları belirler, gerekli önlemleri alır ve İktisadi İşletme       Müdürlüğüne bildirir.

         g) Anaokulundaki her türlü araç gerecin kullanılması, bakımı ve onarımı için geçerli önlemleri alır.

         h) Anaokulundaki çocukların kurum içindeki sağlığını tehdit eden durumları ailelere ve İktisadi İşletme Müdürlüğüne bildirir ve gerekli önlemleri alır.

         İ) Anaokulundaki çocukların sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenebilmeleri için gerekli   koşulları sağlar.

        j) Çocukların rutin sağlık kontrollerinin yapılmasına liderlik eder.

        k) İdare Kurulu'nun sekretaryasından sorumludur.

 

Eğitim Uzmanı

(1) Eğitim Uzmanı, okul öncesi öğretmenliği / çocuk gelişimi lisans mezunudur, Anaokulundaki eğitimin yürütülmesinden ve eğitim programının uygulanmasından eğitim koordinatörü ve Anaokulu müdürüne karşı sorumludur. Eğitim koordinatörü, yardımcılarından birisini eğitim uzmanı olarak görevlendirebilir,

(2) Eğitim Uzmanının görevleri şunlardır:

a) Anaokulundaki eğitimin verimliliğini arttırmak ve eğitimin kalitesini yükseltmek için gerekli düzenlemeleri planlar (proje, hizmet içi eğitim vb.) ve eğitim koordinatörünün onayına sunar.

b) Anaokulunun eğitim plan ve etkinliklerinin hazırlanmasında ve eğitim ortamının düzenlenmesinde öğretmenlere rehberlik eder; hazırlıklarım İnceler ve eğitim etkinliklerini denetler.

c)Aile eğitim ve katılım çalışmalarının planlanmasında ve yürütülmesinde eğitim koordinatörü ve anaokulu müdürüne yardımcı olur.

d)Anaokuluna devam eden özel eğitime gereksinimi olan çocukların eğitimi için gerekli eğitimsel düzenlemelerin yapılmasında öğretmenlere rehberlik eder.

e) Yılda İki kez (ocak ve temmuz ayları) anaokulu ile ilgili eğitim raporu hazırlayarak eğitim koordinatörüne ve anaokulu müdürüne sunar.

f) Anaokulu müdürü ile birlikte anaokulunun eğitim programlarının yürütülebilmesi için gerekli olan eğitim materyallerini belirleyerek eğitim koordinatörünün onayına sunar.

g) Anaokulunda uygulanacak mesai saatleri dışındaki eğitim uygulamalarında anaokulu müdürüne destek sunar.

 

Öğretmen

(1) Öğretmen, Okul Öncesi Öğretmenliği veya Çocuk Gelişimi lisans programı + pedagojik formasyon mezunudur. Her sınıfta İki öğretmen veya bir öğretmen ile bir yardımcı öğretmen görevlendirilir.

(2) Anaokulu öğretmeni, kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve emirlerle programlarda belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.

Öğretmenin görev ve sorumlulukları şunlardır:

a) Çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal duygusal, ahlak gelişimlerini ve öz bakım becerilerini desteklemek ve geliştirmek amacıyla güncel eğitim programına uygun plan ve etkinlikler hazırlar ve uygular.

b) Çocuklara ilişkin devam takip çizelgesini doldurur ve imzalar.

c)Etkinlikler için gereken eğitim materyallerini hazırlar.

d)Çocukların kişisel bilgi formlarını, gelişim gözlem formlarım ve gelişim raporlarını doldurur ve gelişim dosyalarım oluşturur.

e) Aile eğitimi ve katılımı ile ilgili çalışmaları planlar ve uygular,

f) Çocukların beslenme, temizlik ve dinlenme ihtiyaçlarının sağlıklı bir biçimde yerine getirilmesini sağlar.

g) Hizmet İçi eğitim etkinliklerine katılır.

h) Nöbet çizelgesine uygun olarak nöbet görevini yerine getirir.

i) Grubundaki özel eğitim gereksinimi olan çocukların eğitimi için programında gereken düzenlemeleri yapar.

j) Okulda kutlanacak özel günleri planlar ve uygular.

k) Programda eğitim etkinliği olarak yer alan kahvaltı ve öğle yemeğine katılır, çocukların düzenli olarak yemek yeme alışkanlığı kazanmalarını sağlar.

l)Yönetimin vereceği eğitimle ilgili diğer görevleri yerine getirir.

 

Yardımcı Öğretmen

(1) Yardımcı öğretmen çocuk gelişimi ön lisans veya kız meslek lisesi çocuk gelişimi bölümü mezunudur. İhtiyaca göre görevlendirilir.

(2) Yardımcı öğretmen kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve emirlerle programlarda belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür. Yardımcı Öğretmenin görevleri şunlardır:

  1. Etkinlikler için gereken eğitim materyallerini hazırlar,
  2. Çocukların beslenme, temizlik ve dinlenme İhtiyaçlarının sağlıklı bir biçimde yerine getirilmesini sağlar.
  3. Grubundaki özel eğitim gereksinimi olan çocukların eğitimi için gereken düzenlemeleri yapar.
  4. Hizmet içi eğitim etkinliklerine katılır.
  5. Öğretmenin her türlü görev ve sorumluluklarını yerine getirmesine yardımcı olur.
  6. Öğretmenle beraber eğitim programım hazırlar ve uygular.
  7. Araç, gereç ve eğitim materyallerinin korunmasını, bakım ve onarımım sağlan
  8. Çocukların güvenli bir şekilde servise binmelerine nezaret eder.
  9. Yönetimin vereceği eğitimle ilgili diğer görevleri yerine getirir.

 

Branş Öğretmeni

Branş öğretmeni alanında deneyimli uzman kişidir. Satranç, müzik, yabancı dil vb. alanlarda sınıf içi uygulamalar yapmak üzere Gazi Üniversitesi bünyesinden ya da dışarıdan hizmet satın alma yoluyla görevlendirilebilir.

a) Branş öğretmenleri anaokulu programına paralel olan bir eğitim programı hazırlayıp eğitim koordinatörü ve anaokulu müdürünün onayına sunarlar ve program uygularlar.

b) Özel yetenek geliştiren çocuklarla ilgili eğitsel rehberlik yaparlar.

c) Dönem sonlarında rapor hazırlayarak Anaokulu Müdürüne sunarlar.

 

 

Yardımcı Hizmet Elemanları

Anaokulunda yardımcı hizmet elemanları olarak güvenlik görevlisi, aşçı ve mutfak çalışanları, hizmetli ile sınıf içi yardımcıları görev yapar.

 

a) Aşçı ve Mutfak Çalışanları:

1)Aşçı, aşçılık sertifikası olan kişidir ve çocukların günlük beslenme ihtiyaçlarının karşılanması için gerekli öğünleri hazırlar.

2)Diyetisyenle iş birliği içinde çalışır.

3)Mutfak ve yemekhanenin temizlik ve bakımının sağlanmasını organize eder.

4)Mutfakta kullanılan yiyeceklerin tüketim tarihlerini kontrol ederek anaokulu müdürünü ve diğer ilgili görevlileri haberdar eder.

5)Görev tanımlarında belirtilen diğer görevleri yapar.

 

b) Hizmetli:

1)Binanın iç ve dış mekanlarının temizlik ve düzenleme, bakım ve onarım işlerini yapar.

2)Anaokulu eşyalarının temizliği, taşınması, bakım ve onarımını yapar.

3)Anaokulu ile ilgili yapılacak yazışmaların gerekli bürolara ve kişilere dağıtım ve toplanması işlerini yürütür.

4)Anaokullarındaki banyo, tuvalet vb. yerlerin dezenfekte edilmesini ve temizliğini sağlar.

5)Anaokulu müdürü ve eğitim koordinatörü tarafından görev tanımına uygun olarak verilen diğer görevleri yerine getirir.

 

c)Sınıf Yardımcıları

1)Sınıfların ve uyku odalarının iç mekanlarındaki mobilya, materyal vb. eşyaların temizlik bakım ve düzen işlerini yapar.

2)Sınıftaki çocukların tuvalet, temizlik, uyku vb. ihtiyaçlarında öğretmene yardımcı olur.

 

d)Güvenlik Görevlileri

1)Rektörlük tarafından görevlendirilir

2)Anaokulu binasının iç ve dış mekan güvenliğini sağlar.

3)Anaokuluna giren veli ve ziyaretçilerin kayıtlarını tutar.

4)Çocukların geliş ve gidişlerinde trafiğin güvenli bir şekilde akmasını sağlar.

5)Anaokulunun kapı anahtarlarını muhafaza eder.

 

background image