Sosyal Beceri Eğitim Programı

Proje, Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuklarda Sosyal Beceri Eğitim Programının çocukların motivasyon düzeyleri, problem çözme becerileri ve akademik benlik algıları üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Proje kapsamında Doç. Dr. Saide Özbey tarafından hazırlanmış olan Sosyal Beceri Eğitim Programı araştırmacı Mehlika Köyceğiz rehberliğinde sınıf öğretmeni Ülkü Altıntaş tarafından okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48-60 aylık 16 çocuğa 14 hafta ve haftada iki gün süreyle uygulanmıştır. Sosyal Beceri Eğitim programı 74 etkinlikten oluşmaktadır. Program çocuklarda paylaşma, yardımlaşma, kendini ifade etme, empati, sorumluluk, duyguların kontrolü vb. sosyal becerileri geliştirmeye yönelik ve MEB okul öncesi eğitim programından seçilen kazanım ve göstergelere dayalı olarak, Hikaye ve Müzik etkinlikleri temelinde hazırlanmış bütünleştirilmiş etkinliklerden oluşmaktadır. Eğitim programında yurt dışından da etkinlik örnekleri ve hikâyelerden de yararlanılmıştır.

Proje sonrasında, proje kapsamında yapılmış olan etkinlik ürünlerinin ve proje boyunca çekilmiş olan resimlerin yer aldığı bir sergi düzenlenmiştir. Düzenlenen sergide eğitim koordinatörü ve sınıf öğretmeni tarafından projenin içeriği, projenin çocuklar üzerindeki etkisi ve proje kapsamında yapılan etkinlikler hakkında ebeveynlere bilgi verilmiştir. Program öncesinde ve sonrasında çocukların motivasyon, problem çözme ve akademik benlik saygısı düzeyleri ölçülmüştür. Yapılan analizler sonucunda çocukların “Sosyal Beceri Eğitim Programı” öncesinde ve sonrasında aldıkları puanlar arasında son test lehine anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05). Yapılan kalıcılık testinde “Sosyal Beceri Eğitim Programı”nın kalıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Proje sonucunda 2 makale çalışması yapılmıştır. “Investigation of the Effect of Social Skills Training on the Motivation Levels of Preschool Children” isimli çalışma IEJEE (International Electronic Journal of Elemantary Education) dergisinde yayınlanmış olup; “Sosyal Beceri Eğitiminin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Akademik Benlik Saygısı ve Problem Çözme Becerileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi” isimli çalışma ise şu anda hakem değerlendirmesi sürecindedir.

 

background image