Faaliyet Raporu

T.C.

GAZİ ÜNİVERSİTESİ

ÇOCUK GELİŞİMİ ARAŞTIRMA UYGULAMA VE EĞİTİM MERKEZİ

(ÇOGAUM)

 

2019 YILI FAALİYET RAPORU

 

ANKARA - 2019

 

İÇİNDEKİLER

ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU……………………………………………………

I- GENEL BİLGİLER…………………………………………………………

A- Misyon ve Vizyon……………………………………………………..

B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar………………………………………...

C- İdareye İlişkin Bilgiler……………………………………………..…..

      1- Fiziksel Yapı………………………………………….……………

      2- Örgüt Yapısı……………………………………………….……….

      3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar …………………………………….

      4- İnsan Kaynakları ………………………………………..………….

      5- Sunulan Hizmetler …………………………………………………

      6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi …………………………………….

II- AMAÇ ve HEDEFLER …………………………………………………….

A- İdarenin Amaç ve Hedefleri ……………………..……………………  

B- Temel Politikalar ve Öncelikler ……………………………………….

III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER ………

B- Performans Bilgileri …………………………………………………..

      1- Faaliyet ve Proje Bilgileri ………………………………………

IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN

DEĞERLENDİRİLMESİ ……………………………………………………

           A- Üstünlükler ………………………………………………………..

           B-  Zayıflıklar ………………………………………………………..

V- ÖNERİ VE TEDBİRLER ………………………………………………..

 

 

 

ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU

Çocuk Gelişimi Araştırma Uygulama ve Eğitim Merkezi (ÇOGAUM), çocuklara, çocukla çalışan meslek elemanlarına, anne-babalara ve ülkemizdeki çocuklarla ilgili kurum ve kuruluşlara eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunma ve çocuklarla ilgili konularda araştırma faaliyetleri yürütme amacı ile 2006 yılından itibaren faaliyetlerini yürütmektedir.

ÇOGAUM bünyesinde bulunan, Gazi Üniversitesi Uygulama Anaokulları’nda 36-72 aylık çocuklar için eğitim ve öğretim hizmetlerinin koordine edilmesi, merkez faaliyetlerine eklenmiştir. Bu kapsamda ÇOGAUM Anaokulunun eğitimsel ve fiziksel ihtiyaçları saptanarak söz konusu ihtiyaçların giderilmesine yönelik çalışmalar ivedilikle yapılmıştır.

Anaokullarının, Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı İle ilişkisinin güçlendirilerek yenilikçi akademik bakış açısının kazandırılması amacıyla, anaokulunda eğitim uzmanı olarak çalışmak üzere, Gazi Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı’ndan 3 araştırma görevlisinin görevlendirilmesi yapılarak nitelikli eğitim desteği sağlanmıştır. Bununla birlikte okul öncesi öğretmenliği lisans düzeyinde mezuniyeti olan öğretmenlerin ve kız meslek lisesi mezunu sınıf yardımcılarının anaokulunda istihdam edilmesi, fiziksel ortamların da bir kısmının iyileştirilmesi çalışmaları gerçekleştirilmiştir.

ÇOGAUM Müdürlüğü tarafından merkez bünyesinde bulunan personelin ihtiyacı, nitelik ve nicelik yönünden belirlenerek, ÇOGAUM tarafından öğretmen eğitim semineri, aile eğitim semineri, hizmet içi eğitim, konferans, sergi vb. bilimsel etkinlikler planlanarak ilgili tarihlerde planlamaya alınmıştır.

ÇOGAUM Müdürlüğü tarafından dezavantajlı çocuklarla eğitimsel destek çalışmalarının planlaması yapılmış olup, 2019 yılında uygulamaya konulması planlanmıştır. Bununla birlikte belirtilen konuda farkındalık amaçlı konferans planlanmıştır.

Merkezimiz bu çalışmalarını ilgili mevzuat ve ana ilkeler çerçevesinde gelecekle ilişkili görev ilkelerini oluşturmuş, hedefler tespit edilerek 2019 yılı faaliyet raporunu hazırlamıştır. Merkezimizin, 2019 yılı faaliylerinin yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde önemli katkılar sağladığını umuyorum.

 

Doç. Dr. Saide ÖZBEY

Merkez Müdürü

 

 

I- GENEL BİLGİLER
A. Misyon ve Vizyon

Misyon

Çocuklarla ilgili konularda ulusal ve uluslararası araştırma, uygulama ve eğitim faaliyetleri yürütmektir.

Vizyon

Gazi Üniversitesi Çocuk Gelişimi Araştırma Uygulama ve Eğitim Merkezinin tanımlanan vizyonu doğrultusunda stratejik amaçlarını belirleyen ve çerçeveleyen üç adet vizyon boyutu tanımlanmıştır.

Vizyon Boyutu 1: 0-18 yaş çocukları ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası düzeyde tanınmak.

Vizyon Boyutu 2: Çocuk ve gençlerle ilgili disiplinler arası ortaklığa dayanan özgün proje ve araştırmalar yapmak.

Vizyon Boyutu 3: Toplumun ve ülke çocuklarının gereksinim duyduğu çocuk gelişimi ve eğitimi alanlarında etkin, yenilikçi ve işe dönük yaşam boyu eğitim etkinlikleri sürdürmek.

 

B. Yetki, Görev ve Sorumluluklar

Üniversitemizin Senato Toplantısının 06.11.2014 tarih ve 09 sayılı no'lu kararı gereği Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi bünyesinde 1985-2014 yılları arasında faaliyet gösteren Uygulama Anaokulu, Mesleki Eğitim Fakültesi bünyesinde faaliyet gösteren Uygulama Anaokulu ile birleşerek 06.11.2014 tarih ve 09 sayılı senato toplantısının 2014/177 no'lu kararı gereği tüm idari yönetimi, iş ve işlemleri ile ÇOGAUM’a devredilmiştir. Bu devredilme sonucunda merkez faaliyetlerine ek olarak, ÇOGAUM bünyesinde bulunan Gazi Üniversitesi Uygulama Anaokulu’nda 36-72 aylık çocuklar için eğitim ve öğretim hizmetlerinin koordine edilmesi merkez faaliyetlerine eklenmiştir.

ÇOGAUM’un araştırma stratejisi ve hedefleri, kurum içi üç ayda bir merkez müdürü tarafından yapılan ara değerlendirme toplantıları ve paydaşlardan alınan görüşler ile periyodik olarak ölçülmekte ve gözden geçirilmektedir. Merkezimiz ilgili mevzuat ve ana ilkeler çerçevesinde gelecekle ilişkili görev ilkelerini oluşturmuştur. Birimin araştırma stratejisi bütünsel ve çok boyutludur. Merkezin yönetim ve bilim kurulu farklı disiplinlerden oluşmaktadır. Bilimsel çalışmalarda, öncelikli olarak alana yönelik ve topluma hizmet eden iç ve dış paydaşların önerileri doğrultusunda, bilimsel toplantılar, sergiler, v.b. düzenlemektedir.

 

C. İdareye İlişkin Bilgiler
1- Fiziksel Yapı
  1. Eğitim Alanları

Eğitim Alanları

Merkeze Bağlı Anaokulları

 

Toplam

 

Anaokulu

(Rektörlük Yanı)

Sınıf Sayısı (adet)

1

(3yaş)

1

(3yaş)

1

(4yaş)

1

(5yaş)

1

(5yaş)

5 adet

Sınıf Kapasitesi (kişi)

12

12

19

19

18

80 kişi

 

Anaokulu

(Hastane Yanı)

Sınıf Sayısı (adet)

1

(3yaş)

1

(3yaş)

1

(3yaş)

1

(4yaş)

 

4 adet

Sınıf Kapasitesi (kişi)

9

11

11

13

44 kişi

      

  1. Sosyal Alanlar

Merkezime ait kantin, kafeterya, misafirhane, öğrenci yurdu, lojman, spor tesisleri, toplantı-konferans salonu, sinema salonu, eğitim ve dinlenme tesisi alanları bulunmamaktadır.

1.2.2.Yemekhaneler

Yemekhaneler

Merkeze Bağlı Anaokulları

 

Toplam

 

Anaokulu

(Rektörlük Yanı)

Çocuk Yemekhane Sayısı (adet)

 

2 Adet (Öğretmenler ve bakım elemanları çocuklarla birlikte yemek yemektedir).

 

2 adet

Personel Yemekhane Sayısı (adet)

 1 Adet (Mutfak)

  6 kişi kapasiteli

 

1 adet

 

Anaokulu

(Hastane Yanı)

Çocuk Yemekhane Sayısı (adet)

1 Adet (Öğretmenler ve bakım elemanları çocuklarla birlikte yemek yemektedir).

 

 

 

1 adet

Personel Yemekhane Sayısı (adet)

1 Adet (Mutfak)

  6 kişi kapasiteli

 

1 adet

 

1.3- Hizmet Alanları

1.3.1. Akademik Personel Hizmet Alanları

Merkeze Bağlı Anaokulları

 

Sayısı (adet)

Kullanan Sayısı (Kişi)

Anaokulu

(Rektörlük Yanı)

 

Çalışma Odası

3

6

Anaokulu

(HastaneYanı)

2

6

 

2- Örgüt Yapısı

                     Kuruluş Şeması

Yönetim Kurulu Üyeleri

Doç. Dr. Saide ÖZBEY (Başkan) Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi A.B.D.

Prof. Dr. Z. Fulya TEMEL Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi A.B.D.

Prof. Dr. Ümit DENİZ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi A.B.D.

Doç. Dr. Safiye SARICI BULUT Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık A.B.D.

Dr. Öğr. Üyesi Serap DEMİRİZ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi A.B.D.

 

Danışma Kurulu Üyeleri

Doç. Dr. Saide ÖZBEY (Başkan)Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi A.B.D.

Prof. Dr. Z. Fulya TEMEL Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi A.B.D.

Prof. Dr. Nurdan KALAYCI Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim A.B.D.

Prof. Dr.Gürcü ERDAMAR KOÇ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim A.B.D.

Doç. Dr.Gülgün ALPAN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim A.B.D.

 

ÇOGAUM ANAOKULLARI

ÇOGAUM’a bağlı iki anaokulu mevcuttur. Bu anaokullarından kampüste yer alan Rektörlük Yanı Anaokulu’nun örgüt yapısını; bir müdür, üç eğitim uzmanı, beş öğretmen ve beş yardımcı personel oluşturmaktadır. Gazi Üniversitesi Hastanesi’nin yanında yer alan Hastane Yanı Anaokulu’nun örgüt yapısı ise; bir müdür, üç eğitim uzmanı (Aynı eğitim koordinatörleri iki anaokuluyla ilgilenmektedir), dört öğretmen ve dört yardımcı personelden oluşmaktadır.

İdare Kurulu: İdare Kurulu, Okul Öncesi Eğitim Biriminin en yüksek seviyede yetkili ve sorumlu karar organıdır. Rektör tarafından görevlendirilecek eğitim öğretimden sorumlu Rektör Yardımcısı başkanlığında, Genel Sekreter ya da Genel Sekreter yardımcısı, SKS Daire Başkanı, ÇOGAUM Müdürü ve İktisadi İşletme Müdürü olmak üzere 5 (Beş) kişiden oluşur

İdare Kurulunun görev, yetki ve sorumlukları şunlardır:

  1. Okul Öncesi Eğitim Biriminin yönetimi ve işleyişi hakkında, Eğitim programının oluşturulması, Personel ihtiyacının belirlenmesi, Anaokulunda yapılacak çalışmaların ve araştırmaların yürütülmesi, özel eğitim gereksinimi fark edilen çocuklar için yapılacak düzenlemeler gibi hususlarda genel ilke kararlarını alır.
  2. Uygulamaya yönelik öncelikleri belirler, gerekli düzenlemeleri yapar.
  3. Anaokuluna kabul edilecek çocukların kabul şartları ve öncelikleri ile anaokulunda uygulanacak olan ücretleri belirler.
  4. Anaokulunda çalıştırılacak olan personelin işe alma şartlarını belirleyerek, uygun görülen personelin işe alınmasına karar verir. 

 

ÇOGAUM Müdürü: Çocuk Gelişimi Araştırma Uygulama ve Eğitim Merkezi’nin müdürü, anaokulunun eğitim ve idari tüm işleyişinden sorumludur.

Okul Müdürü: Eğitimin genel akışını takip eder. Eğitimin kalitesini arttırmak için fikirler sunar ve kararlar alınmasına öncülük eder.

Eğitim Koordinatörleri: Öğretmenleri ve çocukları eğitim sürecinde gözlemler. Eğitim süreciyle ve çocukların gelişimleriyle ilgili gözlem ve fikirlerini öğretmenle paylaşır ve önerilerde bulunur.

Öğretmen: Okul Öncesi Eğitimi MEB 2013 programının temel ilke ve özelliklerine uygun hareket eder. Çocukların tüm gelişim alanlarını desteklemek amacıyla, programda yer alan kazanım ve göstergelere göre eğitim etkinliklerinin planlar ve uygular.

Çocuk Bakım Elemanı: Çocukların beslenme, temizlik ve dinlenme ihtiyaçlarının sağlıklı bir biçimde yerine getirilmesini sağlar.

Bununla birlikte, ÇOGAUM uygulama anaokulu olduğu için altı kısmi zamanlı okul öncesi öğretmen adayına ve stajyer öğrencilere deneyim kazanmaları için fırsat sunmaktadır.

 

3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
3.2- Bilgisayarlar

Merkeze Bağlı Anaokulları

Cinsi

Adet

Anaokulu (Rektörlük yanı)

Masaüstü Bilgisayar Sayısı

11

Anaokulu (Rektörlük yanı)

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı

3

Anaokulu (Hastane yanı)

Masaüstü Bilgisayar Sayısı

6

Anaokulu (Hastane yanı)

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı

-------

 

 

3.4- Diğer Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar

Merkeze Bağlı Anaokulları

Cinsi

İdari Amaçlı

(Adet)

Eğitim Amaçlı

(Adet)

Araştırma Amaçlı

(Adet)

Rektörlük yanı

 

Projeksiyon

-

2

-

Hastane yanı

2

Rektörlük yanı

 

Çok Fonksiyonlu Yazıcı

( Yazıcı+ Tarayıcı + Fotokopi)

1

1

-

Hastane yanı

1

1

Rektörlük yanı

 

Faks

-

-

-

Hastane yanı

 

Rektörlük yanı

 

Tepegöz

-

1

-

Hastane yanı

-

Rektörlük yanı

 

Fotoğraf makinesi

1

-

-

Hastane yanı

-

Rektörlük yanı

 

Kameralar

Her iki okulda da kamera kayıtlarını izlemek amacıyla ekranlar yer almaktadır. Rektörlük yanında 3 adet, hastane yanında 1 adet ekran yer almaktadır.

Hastane yanı

Rektörlük yanı

 

Televizyonlar

Hastane yanı

 

 

 

 

Rektörlük yanı

 

Müzik Setleri

-

-

-

Hastane yanı

Rektörlük yanı

 

Mikroskoplar

-

-

-

Hastane yanı

Rektörlük yanı

 

DVD ler

-

-

-

Hastane yanı

 

4- İnsan Kaynakları

4.1- Akademik Personel

Akademik Personel

 

Kadroların Doluluk Oranına Göre

Kadroların İstihdam Şekline Göre

Dolu

Boş

Toplam

Tam Zamanlı

Yarı Zamanlı

Profesör

 

 

 

 

 

Doçent

 

 

 

1

2

Yrd. Doçent

 

 

 

 

 

Öğretim Görevlisi

 

 

 

 

 

Okutman

 

 

 

 

 

Çevirici

 

 

 

 

 

Eğitim- Öğretim Planlamacısı

 

 

 

 

 

Araştırma Görevlisi

 

 

 

3

2

Uzman

 

 

 

 

 

 

 

4.6- Akademik Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı

Akademik Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı

 

21-25 Yaş

26-30 Yaş

31-35 Yaş

36-40 Yaş

41-50 Yaş

51- Üzeri

Kişi Sayısı

 

4

 

 

3

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

 

 

4.7. Öğretmenlerin Eğitim Durumu

Merkeze Bağlı Anaokulları

Öğretmenlerin Eğitim Durumu

 

İlköğretim

Lise

Önlisans

Lisans

Yüksek Lisans

Doktora

Kampüs Anaokulu

Kişi Sayısı

 

 

 

3 kişi

2 kişi

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

Sekizgen Anaokulu

Kişi Sayısı

 

 

 

4 kişi

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

 

4.8- Öğretmenlerin Yaş İtibariyle Dağılımı

Merkeze Bağlı Anaokulları

Öğretmenlerin Yaş İtibariyle Dağılımı

 

21-25 Yaş

26-30 Yaş

31-35 Yaş

36-40 Yaş

41-50 Yaş

51- Üzeri

Kampüs Anaokulu

Kişi Sayısı

3

1

 

1

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

Sekizgen Anaokulu

Kişi Sayısı

4

 

 

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

 

4.9- Öğretmenlerin Hizmet Süreleri

Merkeze Bağlı Anaokulları

Öğretmenlerin Hizmet Süreleri

 

1-3 yıl

4 – 6

7 – 10 Yıl

11 – 15 Yıl

16 – 20 Yıl

21 – Üzeri

Kampüs Anaokulu

Kişi Sayısı

5

 

 

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

Sekizgen Anaokulu

Kişi Sayısı

4

 

 

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

 

 

4.10- Çocuk Bakım Elemanının Yaş İtibariyle Dağılımı

Merkeze Bağlı Anaokulları

Çocuk Bakım Elemanının Yaş İtibariyle Dağılımı

 

21-25 Yaş

26-30 Yaş

31-35 Yaş

36-40 Yaş

41-50 Yaş

51- Üzeri

Kampüs Anaokulu

Kişi Sayısı

5

 

 

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

Sekizgen Anaokulu

Kişi Sayısı

4

 

 

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

 

4.11- Çocuk Bakım Elemanının Hizmet Süreleri

Merkeze Bağlı Anaokulları

Çocuk Bakım Elemanının Hizmet Süreleri

 

1-3 yıl

4 – 6

7 – 10 Yıl

11 – 15 Yıl

16 – 20 Yıl

21 – Üzeri

Kampüs Anaokulu

Kişi Sayısı

5

 

 

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

Sekizgen Anaokulu

Kişi Sayısı

4

 

 

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

 

4.12- Aşçıların Yaş İtibariyle Dağılımı

Merkeze Bağlı Anaokulları

Aşçıların Yaş İtibariyle Dağılımı

 

21-25 Yaş

26-30 Yaş

31-35 Yaş

36-40 Yaş

41-50 Yaş

51- Üzeri

Kampüs Anaokulu

Kişi Sayısı

 

 

1

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

Sekizgen Anaokulu

Kişi Sayısı

 

 

1

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

 

4.13- Aşçıların Hizmet Süreleri

Merkeze Bağlı Anaokulları

Aşçıların Hizmet Süreleri

 

1-3 yıl

4 – 6

7 – 10 Yıl

11 – 15 Yıl

16 – 20 Yıl

21 – Üzeri

Kampüs Anaokulu

Kişi Sayısı

1

 

 

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

Sekizgen Anaokulu

Kişi Sayısı

1

 

 

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

 

4.14- Temizlik Elemanlarının Yaş İtibariyle Dağılımı

Merkeze Bağlı Anaokulları

Temizlik Elemanlarının Yaş İtibariyle Dağılımı

 

21-25 Yaş

26-30 Yaş

31-35 Yaş

36-40 Yaş

41-50 Yaş

51- Üzeri

Kampüs Anaokulu

Kişi Sayısı

 

 

 

 

2

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

Sekizgen Anaokulu

Kişi Sayısı

 

 

2

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

 

4.15- Temizlik Elemanlarının Hizmet Süreleri

Merkeze Bağlı Anaokulları

Temizlik Elemanlarının Hizmet Süreleri

 

1-3 yıl

4 – 6

7 – 10 Yıl

11 – 15 Yıl

16 – 20 Yıl

21 – Üzeri

Kampüs Anaokulu

Kişi Sayısı

1

 

 

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

Sekizgen Anaokulu

Kişi Sayısı

 

 

3

 

 

 

Yüzde

 

 

 

 

 

 

 

 

5- Sunulan Hizmetler

5.3-İdari Hizmetler

- 2013 MEB programına uygun aylık planlar ve günlük eğitim akışları öğretmenler tarafından hazırlanmış ve uygulanmıştır.

- Eğitim süreci, eğitim uzmanlarının önerileri ile zenginleştirilmiştir.

- Anaokulu öğretmenleri için; Montessori Eğitimi, Çocuk İhmal ve İstismarı, Davranış Problemleri, Veli İletişimi, Çocukla İletişim, Pedagojik Dokümantasyon, Erken Çocukluk Döneminde Kapsayıcı Eğitim, Yaratıcı Düşünme, 3B Tasarım eğitimleri düzenlenmiştir.

-Anaokulunun yardımcı öğretmenleri için; Okul Öncesi Sınıflar: Zorluklar ve Kolaylıklar eğitimi düzenlenmiştir.

-Anaokulunun; müdüreleri, eğitim koordinatörleri, öğretmenleri, yardımcı öğretmenleri için Akıl Oyunları (uygulamalı) eğitimi düzenlenmiştir.

- Anaokullarının tüm personelleri için, okulun psikolojik danışmanı tarafından farklı zamanlarda ve düzenli olarak motivasyon toplantıları düzenlenmiştir.

- Merkez tarafından, Gazi Üniversitesi genelinde “Çocuk Resimle Konuşur” semineri düzenlenmiştir ve seminere farklı bölümlerden birçok kişi katılım göstermiştir.

- Resim bölümünün desteği ile yaratıcı sanat çalışmaları yapılmıştır.

- Keçiören Gençlik Merkezi işbirliği ile dezavantajlı bölgede yaşayan ve okul öncesi eğitim yaş grubunda yer almasına rağmen okul öncesi eğitim almayan Afgan çocukların sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik “Sosyal Beceri Eğitim Programının Sosyal Beceri, Problem Davranış, Ahlaki Değer ve Benlik Algısına Etkisi Projesi” geliştirilmiştir. Proje kapsamında 60-72 aylık 17 Afgan çocuğun, 11.03.2019–15. 07.2019 tarihleri arasında haftada iki gün Keçiören Gençlik Merkezinin tahsis ettiği anasınıfında okul öncesi eğitim sürecini (güne başlama zamanı – oyun zamanı – etkinlik zamanı ve günü değerlendirme zamanını) deneyimlemesi sağlanmıştır. Etkinlik zamanında, Özbey (2009) tarafından geliştirilen Sosyal Beceri Eğitim Programında yer alan 74 etkinlik uygulanmıştır. Projenin etkililiği ölçmek amacıyla proje öncesi ve sonrasında Sosyal Beceri Ölçeği, Problem Davranış Ölçeği, Ahlaki Değer Ölçeği ve Benlik Algısı Ölçeği kullanılarak veri toplanmıştır. Elde edilen veriler 6. Uluslarası Okul Öncesi Eğitimi Kongresinde “60-72 Aylık Göçmen Afgan Çocuklarda Uygulanan Sosyal Uyum Programının Etkisinin İncelenmesi” adlı sözlü bildiri olarak sunulmuştur.

- Anne- baba eğitimi çerçevesinde; ailelerin ihtiyacı olan konular belirlenmiş ve belirli aralıklarla toplantılar düzenlenmiştir. Ebeveynler, çocuklarla ilgili merak ettikleri konularda alanında uzman kişiler tarafından bilgilendirilmiştir.

- Sınıfların veli toplantı günlerine karar verilmiş ve dönem başında ve sonunda olmak üzere yılda dört kere her sınıf için ayrı toplantılar düzenlenmiştir.

- Bireysel görüşmelerin yapılmasına karar verilmiş ve dönemde en az bir kere her çocuğun ebeveyniyle görüşmeler yapılmış, çocukların gelişim süreçleriyle ilgili ailelere bilgi verilmiştir.

- Çocuklar için okul dışı eğitimler; alan gezileri ve müze gezileri düzenlenmiştir.

- Çocuklar için her ay bir tiyatro gösterisi planlanmıştır.

-Belirli gün ve haftalar takvimindeki özel günler okulca yapılan etkinliklerle kutlanmıştır.

-Anaokulundan mezun olan gruplar için mezuniyet töreni düzenlenmiştir.

- 23 Nisan ve yılsonunda çocuklar için eğlence organize edilmiştir.

- Kampüs anaokulunun bahçesine kum havuzu yaptırılmıştır.

- Merkeze bağlı yeni anaokulu olan, Hastane Yanı Anaokulu eylül ayında eğitim-öğretim sürecine başlamıştır.

- Hastane Yanı anaokulunun bahçesine, kum havuzu, tırmanma duvarı ve çocuklar için oyun parkı yaptırılmıştır.

- Hastane Yanı anaokulunun içine top havuzu kurdurulmuştur.

-Anaokuluna okul öncesi öğretmenliği başta olmak üzere, üniversitemizin ilgili bölümlerinden uygulama yapmak için öğrenciler kabul edilmiştir.

- Satranç eğitimi verilmiştir.

- Müzik eğitimi verilmiştir.- İngilizce eğitimi verilmiştir.

-Ebeveynlere formlar gönderilerek, çocuklarının hangi eğitimi almak istedikleri sorulmuş ve alınan cevaplara göre yeni dönemde eğitimler verilmeye rutin olarak başlanmıştır; jimlastik, müzik, satranç, İngilizce eğitimi.

-İki anaokulu için; sınıflara eğitim sürecini destekleyecek yeni eğitici materyaller alınmıştır.

- İki anaokulu için; sınıflara eğitim sürecini destekleyecek yeni çocuk kitapları alınmıştır.

- Her sınıfın eğitim koordinatörleri belirlenmiştir ve toplantılar yapılarak eğitim süreciyle ilgili değerlendirmeler yapılmıştır.

- İki anaokulu için de; iş tanımları yapılmıştır ve temizlik personelleri daimi olarak göreve başlamıştır. Düzenli ve sistemli olarak okulun temizliği yapılmaktadır.

- İki anaokulu için de; iş tanımları yapılmıştır ve mutfak personelleri daimi olarak göreve başlamıştır.

- Doğalgaz ve kombi bakımları yaptırılmıştır.

- Merkeze bağlı iki anaokulu da, haşereye karşı önlem amacıyla her ay ilaçlatılmıştır.

- Hastane Yanı anaokulundaki tüm pencerelerin açılır kanatlarına korkuluk takılmıştır.

- Sınıflardaki tüm halılar yıkattırılmıştır.

-Bahçedeki bazı ağaçların tehlike oluşturabilecek şekilde yan yatması sebebiyle budanması ve birkaçının da kesilmesi sağlanmıştır.

-İki anaokuluna, psikolojik destek sağlaması amacıyla, uzman psikolojik danışman görevlendirilmiştir.

-Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların erken teşhisi ve özel çocuklara daha fazla destek sağlanabilmesi için özel eğitim uzmanı görevlendirilmiştir.

 

 

6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi

Merkezimizin satın alma, ihale gibi karar alma süreçleri, mali yönetim ve harcamaları ????Sağlık Kültür Spor Dairesi Başkanlığı?? tarafından gerçekleştirilmektedir.

      II- AMAÇ ve HEDEFLER
A.İdarenin Amaç ve Hedefleri

Stratejik Amaçlar

Stratejik Hedefler

Stratejik Amaç-1

Çocuklarla ilgili konularda ulusal ve uluslararası araştırma, uygulama ve eğitim faaliyetlerinin sayısını artırmak

Hedef-1 Çocuk ve gençlerle ilgili disiplinler arası ortaklığa dayanan özgün proje ve araştırmaların sayısını ve kalitesini artırmak.

Hedef-2 0-18 yaş çocukları ile ilgili ulusal ve uluslararası araştırmaların sayısını artırmak.

Hedef-3 Çocuk ve gençlerle ilgili disiplinler arası çalışmalar yapmak.

Stratejik Amaç-2

Anaokullarındaki öğrenci sayılarını tam kapasiteye ulaştırmak

 

 

Hedef-1 Bu eğitim – öğretim döneminde hizmete başlayan Hastane Yanı Uygulama Anaokulundaki öğrenci sayısını önümüzdeki yıl 44’ten 60’a çıkarmak.

 

B.Temel Politikalar ve Öncelikler

Yukarıda belirtilen hedefleri gerçekleştirebilmek için Merkezimizin alt yapısının ve

fiziksel ve imkânlarının geliştirilmesi gerekmektedir.

 

III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
B- Performans Bilgileri

 

1- Faaliyet ve Proje Bilgileri

1.1. Faaliyet Bilgileri

1.1.1.Düzenlenen Bilimsel Toplantılar, Etkinlikler

BÖLÜM ADI

Sempozyum

Kongre

Konferans

Panel

Seminer

Diğer* Etkinlikler

Genel Toplam

A

B

A

B

A

B

A

B

A

B

A

B

 ÇOGAUM

 

 

 

 

 

 

 

 

   X

 

 

 

 

 Anaokulu

(Rektörlük Yanı)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 X

 

 

 Anaokulu

(Hastane Yanı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A: Ulusal, B: Uluslararası

* Diğer Etkinlikler aşağıda belirtilecektir.

 

 Diğer Etkinlikler

SAYISI

 

 

Açık Oturum

 

 

 

Söyleşi

 

 

 

Tiyatro

7

 

 

Konser

 

 

 

Sergi

1

 

 

Turnuva

 

 

 

Teknik Gezi

 

 

 

Eğitim Semineri

3

 

                                 

 

1.1.2. Düzenlenen Bilimsel Toplantılara ve Etkinliklere Katılan Personel Sayısı

 

BÖLÜM ADI

Sempozyum

Kongre

Konferans

Panel

Seminer

A

B

A

B

A

B

A

B

A

B

 ÇOGAUM

 

 

 

 3

 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A: Ulusal, B: Uluslararası

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.3. Bilimsel Yayın Sayıları

BÖLÜM ADI

Makale*

Bildiri*

Kitap

A

B

A

B

ÇOGAUM 

 4

 

 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A: Ulusal, B: Uluslararası

 

 

 

 

* İndekslere Giren Hakemli Dergilerde

 

 

 

 

1.2. Proje Bilgileri

Bilimsel Araştırma Proje Sayısı

PROJELER

2019

Önceki Yıldan

Devreden
Proje

Yıl İçinde Eklenen Proje

Toplam

Yıl İçinde Tamamlanan Proje

Toplam Ödenek

TL

Toplam Harcama

TL

KALKINMA BAKANLIĞI

 

 

 

 

 

 

TÜBİTAK

 

 

 

 

 

 

A.B.

 1

 

 -

 -

-

 

BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ

 

 

 

 

 

 

 

DİĞER

 

 1

 -

-

TOPLAM

 1

-

 

IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler

Merkezimiz amaçları doğrultusunda faaliyetlerini gerçekleştirme noktasında, Üniversitemizde öğretim elemanları ve nitelikli personeli, güçlü yönümüzü ortaya çıkarmaktadır.

B- Zayıflıklar

Seminer, eğitim vb. etkinlikler için ödenek olmaması; merkezimizin ev sahipliğinde gerçekleştirilecek etkinliklerde, özellikle diğer üniversiteler ve eğitim kurumlarından konuşmacı katılımını sağlama hususunda dezavantajlı konuma düşürmektedir.

 

      V- ÖNERİ VE TEDBİRLER

ÇOGAUM Anaokulunun iç mekânlarında gerekli görülen tadilat ve değişikliklerin yapılması

Anaokulunun dış mekânlarında kış bahçesi, hayvan barınakları, ahşap oyun materyalleri vb. düzenlemelerin gerçekleştirilmesi.

Baba katılımı programları ile çocukların eğitimi konusunda farkındalık çalışması.

İki anaokulundaki tüm eğitimciler, bakım elemanları, hizmet elemanları ve ebeveynler için çeşitli farkındalık eğitimleri planlamaya devam etmek.

 

İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI

Harcama Yetkilisi olarak yetkim dâhilinde; 

Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim. 

Bu raporda açıklanan faaliyetler için bütçe ile tahsis edilmiş kaynakların, planlanmış amaçlar doğrultusunda ve iyi mali yönetim ilkelerine uygun olarak kullanıldığını ve iç kontrol sisteminin işlemlerin yasallık ve düzenliliğine ilişkin yeterli güvenceyi sağladığını bildiririm.

Bu güvence, üst yönetici olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, iç kontroller, iç denetçi raporları ile Sayıştay raporları gibi bilgim dâhilindeki hususlara dayanmaktadır.

Burada raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim. (ANKARA –24/12/2019 )

                                                            

Doç. Dr. Saide ÖZBEY

Merkez Müdürü

background image