PEARL Projesi

PEARL projesi, Avrupa düzeyine aktarılabilecek 1 ile 6 yaş aralığında duygusal, empatik ve proksimal öğrenme eğitim ortamının geliştirilmesi için yenilikçi ve yüksek kaliteli bir eğitim modeli geliştirmeyi, test etmeyi ve doğrulamayı amaçlamaktadır. Geliştirilecek model, çocuğun gelişiminde, robotik ve yeni teknolojilerin kullanımı ile prososyal becerilerin geliştirilmesi için eğitim stratejileri yoluyla sağlam bilimsel ve teorik temeller atacaktır.

 Eylül 2018’de başlamış ve Ağustos 2021’de son bulacak olan bu projenin hedefleri arasında;

  • Erken çocukluk döneminde yenilikçi ve kaliteli eğitimin teşvik edilmesi için akademi, öğretmen eğitim kurumları ve eğitim kurumları ile yakın işbirliği içinde uluslararası bir uzmanlar ve kuruluşlar ağı oluşturulması.
  • Erken çocuklukta deneysel bir eğitim modelini benimsemek için gerekli becerilerin geliştirilmesi için öğretmenler için yeni bir müfredat oluşturulması
  • Ulusal ve Avrupa düzeyinde kamu kurumları ve karar vericiler için tasarlanan 1-6 yaş grubunda test edilen eğitim yaklaşımları ve modelleri hakkında bir yönetmeliğin (White book) oluşturulması
  • Erken çocuklukta deneysel bir eğitim modelini benimsemek için gerekli becerilerin geliştirilmesi için öğretmenlere yönelik yeni bir müfredat oluşturulması yer almaktadır.

 

Eğitim modelinin uygulanması ve test edilmesi amacı ile İtalya, Türkiye, Litvanya ve İspanya’da deney ve kontrol grubunda yer alan anaokulu ve kreşler belirlenmiştir. Model, İtalya ve Litvanya’da deney grubu olarak belirlenen 0-6 yaş grubu çocuklara; Türkiye ve İspanya’da deney grubu olarak belirlenen 3-6 yaş grubundaki çocuklara uygulanacaktır. Deney grubundaki çocuklar, projenin gönüllü ortaklarından seçilecektir.

Merkezimize bağlı uygulama anaokullarımız Türkiye’deki gönüllü ortaklar olarak projede yer almaktadır.

Bu doğrultuda, uygulama anaokulu öğretmenlerimizden bir grup, Kasım 2019’da proje ile ilgili eğitim almak üzere İspanya’ya gitmiştir.

 

background image